תושבות חדרה המתניידות על כיסא גלגלים, טוענות כי מקווה הטהרה ברחוב לבוצקין, היחיד המונגש בעיר, אינו מונגש עד הסוף, כך שחווית הטבילה שלהן מידי חודש - אינה נעימה. לדברי התושבות, כבר בכניסה למקווה, הן נתקלות בבעיה שכן הכביש בעייתי ורווי בורות, כך שרכב עם מעלון, לא יכול לחנות שם. בנוסף נטען כי הרמפה בכניסה למקווה מצויה בשיפוע חד מידי שמסכן אותן. כמו כן, כיסא הגלגלים במקווה רעוע, ישן וחלוד.
"אני טובלת במקווה ברחוב לבוצקין, שהוא היחיד שמונגש", סיפרה תושבת העיר. "לפני שהנגישו אותו נסעתי שנים לנתניה לטבול שם. שמחתי כמובן ששמעתי שהנגישו מקווה טהרה בחדרה ושלא אצטרך להרחיק לנתניה. לצערי, התברר לי כבר בכניסה שזו לא בדיוק הנגשה.
2 צפייה בגלריה
עבודות השיפוץ בלבוצקין
עבודות השיפוץ בלבוצקין
עבודות השיפוץ בלבוצקין
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"בכניסה יש רמפה בשיפוע חד מידי, שגם הולך על שניים יכול ליפול ממנה לא כל שכן, מתניידת בכיסא גלגלים. אין חניה לנכים, לי יש לי רכב על מעלון והמעלון בכלל לא נפתח ברחוב לבוצקין, כי הקרקע לא ישרה. צריך מישור כדי שמעלון יפתח. אנשים לא מתייחסים לדברים האלו כשהם הולכים על הרגליים, אבל אני לא יכולה לחנות שם, לא לפתוח מעלון, ובכניסה יש לי סכנת התהפכות מרמפה לא תקנית. מכיוון שכך, אני נאלצת תמיד להגיע עם מלווה שיעזור לי להתגבר על הבעיות הללו. מקווה זה דבר אינטימי, אני לא אמורה להודיע בראש חוצות מתי אני הולכת למקווה. לצערי בגלל הבעיות בהנגשה, מישהו חייב לבוא איתי, זה לא נעים וזה לא צריך להיות ככה".
עוד סיפרו הטובלות כי כיסא הגלגלים במקווה, רעוע, חלוד וישן שגלגליו כמעט לא מסתובבים: "ככה נראית חווית הטבילה של נשים נכות בעיר", סיפרו והוסיפו: "יש מקווה חדש ונוח בשכונת הפארק, עם רמפה תקינה, חנייה נוחה, רק אין שם מעלון. לו היו מעבירים את המעלון מלבוצקין לשכונת הפארק, גם לנו יכולה הייתה להיות חווית טבילה חיובית כמו לשאר הנשים בעיר".
2 צפייה בגלריה
עבודות השיפוץ בלבוצקין
עבודות השיפוץ בלבוצקין
עבודות השיפוץ בלבוצקין
(צילום: פרטי)
בועז ביטון, יו"ר ש"ס והאחראי על המועצה הדתית, הבהיר כי אין צורך בהעתקת המעלון לשכונת הפארק וסיפק בשורה משמחת לנשים המתניידות בכיסא גלגלים: "בעקבות מהפכת מקוואות הטהרה שהעמדנו בראש מעייננו בשנים האחרונות, חודשו מקוואות טהרה רבים ברחבי העיר, ביניהם בשכונת הפארק ובנווה חיים, וכן מקווה הגברים בלבוצקין.
"בחודשים האחרונים אנו שוקדים על שיפוץ ושדרוג מקווה הטהרה לנשים ברחוב לבוצקין, בעלות של כ-800,000 שקלים והוא הראשון בעיר שיהיה 100% נגיש. אם לא די בכך, אלא שאף יותאם לאוכלוסיית נשים עם רגישות עורית. ההערכה שלנו הייתה שהשיפוץ יארך 3 חודשים, אולם בשל אילוצי הקורונה פרק הזמן התארך קמעא. אנחנו כעת בישורת האחרונה, והצפי הוא כי בראשית חודש חשוון, ייחנך המקווה הנגיש והמחודש לרווחת תושבות העיר".
באשר לבעיית כביש לבוצקין, שלא מאפשר חניית רכב עם מעלון, הבהיר העומד בראש המועצה הדתית, מאיר לוגסי, כי, בכוונתו לפנות לעיריית חדרה, על מנת לבקש סיוע, בשיפור מצב הכביש, כך שמקווה לבוצקין, יהיה נגיש, גם בדרכי ההגעה אליו.
כל העדכונים - חדשות חדרה